De Jongens van Boven

Werk

Van der Putt Advocaten helpt verder

Een website voor en over advocaten die begrijpen wat jij bedoelt -

Onlangs is de nieuwe website van Van der Putt Advocaten gelanceerd. De Jongens van Boven hielp het Venrayse advocatenkantoor met het ontwikkelen van haar online branding strategie en realiseerde de nieuwe website. Het ontwikkeltraject resulteerde niet alleen in een goede nieuwe website maar ook in een nieuwe online strategie die het kantoor positioneert als “hét regionale advocatenkantoor dat écht verder helpt!


Van Der Putt Advocaten behoort tot de middelgrote Nederlandse advocatenkantoren en is een van de grootste onafhankelijke advocatenkantoren van Limburg. Van der Putt levert al meer dan veertig jaar hoogwaardige juridische bijstand.


De vorige website was verouderd: de techniek was niet meer van deze tijd en de uitstraling sloot niet meer aan bij het kantoor. De website had een beperkte mobiele weergave, wat een groot manco is wanneer meer dan 50% van de bezoekers de site bekijkt op een smartphone.

 

DELIVERABLES  -  Concept | Online Positionering | Webdesign & Webdevelopment | UI Design & UX Design | Mobile, Responsive Webdesign | Analytics, Data, SEO

Een persoonlijk antwoord op 101 vragen.

-

De vernieuwde website stelt de klant van Van der Putt centraal. Bijna elke klant zit met 101 vragen die stuk voor stuk belangrijk zijn en beantwoord moeten worden. Door de heldere structuur van de website vinden bezoekers snel de informatie die zij zoeken. Het verfijnde user interface design (UI-design) en user experience design (UX-design) zorgen ervoor dat de bezoeker binnen een aantal clicks zien welke specialist ze voor hun vraagstuk moeten hebben en hoe deze specialist hen kan helpen.

 

Met de nieuwe website is het kantoor in staat haar kennis optimaal te delen aan haar diverse doelgroepen, haar vernieuwde identiteit te bevestigen, nieuwe leads aan te trekken en deze te overtuigen van haar meerwaarde.

 

Opvallend is – zeker voor de advocatuur – het gebruik van onderscheidende fotografie en video. De specialisten staan met beide voeten in de regio, op locatie bij de opdrachtgever. Er is veel aandacht besteedt aan zowel het specialisme als de persoon. Dit maakt het kantoor menselijk, benaderbaar, informeel maar toch professioneel.

 

Tijdens het design en de development van de website is er speciale aandacht besteedt aan de mobiele (responsive webdesign) weergave en de vindbaarheid van de website. Door een uitgebreide data analyse van Google Analytics (SEO) en het zoekgedrag van de bezoekers van de bestaande website is de nieuwe website nu mobielvriendelijk en goed vindbaar voor Van der Putt relevante zoekwoorden.

Uniek of bijzonder?

-

Van der Putt ontzorgt haar klanten. Maar dit doen ontelbaar veel andere bedrijven. Het blijft verbazingwekkend dat veel bedrijven “het feit dat ze hun klanten ontzorgen” als hun belangrijkste USP benoemen. USP staat voor Unique Selling Point en is dus per definitie uniek! Van der Putt is zeker uniek ofschoon de dienst die zij leveren ook door elk ander gerenommeerd advocatenkantoor geboden wordt.

 

Voor veel bedrijven is het lastig om de vinger te leggen op wat ze precies bijzonder maakt. Terwijl het met de alsmaar toenemende concurrentie on- en offline des te belangrijker is om een onderscheidende positionering in te nemen. Dit zit hem vaak in de ESP’s. Bij een Emotional selling point of Emotional selling proposition (ESP) marketing strategie wordt ingespeeld op de emotionele prikkels die de consument beïnvloeden in hun keuzeproces. Deze strategie wordt veelal toegepast door grote merken. Door een goed verhaal/gevoel aan een product toe te voegen creëer je een fictieve meerwaarde voor een bedrijf, merk of product. Dit werkt, mits goed toegepast voor elke organisatie, groot of klein.

Play

00:00 / 00:00

Advocaten die verder helpen!

-

Wat maakt dit advocatenkantoor anders dan de concurrentie in de regio? Er vanuit gaande dat elk kantoor hoogwaardige juridische bijstand biedt. Van der Putt doet dit op hun eigen manier. Bij veel mensen heerst nog altijd een traditioneel beeld van de advocatuur als een formele, afstandelijke en onbetaalbare bedrijfstak. Samen met De Jongens laten zij zien dat het ook anders kan, door kwaliteit en menselijkheid met elkaar te combineren; enerzijds is het kantoor resultaatgericht en gespecialiseerd, anderzijds tonen de medewerkers zich persoonlijk betrokken en zijn de kosten transparant en betaalbaar.

 

De aard en inhoud van de specialisaties letselschade, familierecht en ondernemingsrecht lopen ver uiteen. Toch vormt Van der Putt één kantoor. De nieuwe online positionering die De Jongens ontwikkelden geeft de bindende factor die als pay-off voor de on- en offline branding wordt ingezet. De paraplu waaronder alle zaken vallen. De ondernemer die advies nodig heeft over arbeidscontracten, het gezin dat een omgangsregeling zoekt en het slachtoffer dat wil weten wie er aansprakelijk is voor een ongeval. In alle gevallen staat “verder helpen” centraal. De advocaten zijn er om bedrijven te ondersteunen bij hun ambities, te helpen bij een doorstart of bijvoorbeeld toekomstbestendige contracten op te stellen. Maar zij zijn er ook om in het geval van een ongeval, overlijden of scheiden mensen te helpen om de draad weer op te pakken. Wat er ook speelt, de toekomst van haar klanten staat centraal.

Ben je wel zo bijzonder als je denkt?

Wil jij een frisse blik op hoe jij onderscheidend kunt zijn? Of is jouw website ook aan een evolutie toe? Neem dan eens contact op met De Jongens.

Nieuws

Nog meer nieuws...