De Jongens van Boven

01/09

Jekill & Hyde Website

Configure Your Exhaust

De beste uitlaat van de wereld! -

Je kent het wel. Het kenmerkende diepe basgeluid zonder hoge of middentonen, van een motor die voorbij rijdt. Het ultieme gevoel van vrijheid voor de rijder. Maar helaas is dit geluid niet overal meer toegestaan. De meeste westerse landen hebben tegenwoordig een strenge regelgeving met betrekking tot het aantal db’s dat motoren mogen produceren.

Het Mr. Jekill & Dr. Hyde elektronisch verstelbare uitlaatsysteem biedt de rijder de mogelijkheid te kiezen tussen drie verschillende performance modi. Hiermee regelt de rijder zelf, op een 100% legale manier, het geluid van zijn of haar motor. Wanneer je in de Mr. Hyde-modus rijdt, wordt de klep geopend en voelt de rijder niet alleen de toename van het vermogen; hij hoort het ook. Dr. Jekill houdt juist van rust.

 

Jekill & Hyde is wereldwijd marktleider in het elektronisch verstelbare uitlaatsystemen. Het uitlaatsysteem wordt speciaal geconfigureerd voor Harley-Davidson, Indian Motorcycles, BMW, KTM, Honda en Victory Motorcycles.

 

Jekill & Hyde is samen met De Jongens van Boven op zoek gegaan naar de presentatie van de unieke Jekill & Hyde online merkbeleving.

 

 

DELIVERABLES  - Consumer ResearchConcept | Design & Development | UI, UX Design | Mobile, Responsive Design | Analytics, Data, SEO

 

PRIJZENKAST  -  Honorable Mention

Geen merk is hetzelfde, geen rijder is hetzelfde

-

Wanneer je het over motor stereotypen nadenkt, kun je je al snel een beeld vormen. Veelal is dit het stereotype beeld van een Harley-Davidson rijder. Een man van middelbare leeftijd met een baardje, een leren jack en hier en daar een tattoo. Maar scheer de rijders van verschillende merken niet over één kam. Een belediging is snel gemaakt. Rijders zijn trots op hun motor en trots op het merk dat ze rijden. Het merk is een levensstijl. De liefhebbers zijn vanaf het begin fan en zijn trouw aan hun merk. Het unieke geluid, het opvallende uiterlijk, betrouwbaarheid, het avontuurlijke imago, elk merk heeft zijn eigen karakteristieke eigenschappen. Van de stoere Harley-Davidson tot de betrouwbare stijlvolle BMW en de avontuurlijke KTM rally motoren. Dit maakt dat elk type rijder aangesproken moet worden in zijn of haar eigen taal. De content op de Jekill & Hyde website past zich aan aan de interessen van de bezoeker. Geeft de bezoeker aan dat hij een Honda rijder is dan duikt hij in de Jekill & Hyde Honda wereld. Fotografie, videos, nieuws en productpresentaties worden allemaal in Honda stijl aangeboden. Zelfs de audio demo wordt aangepast aan het merk.

Verschuiving van desktop naar mobiel

-

Uit cijfers is gebleken dat de meeste bezoekers van Jekill & Hyde Company nog steeds via de desktop of tablet de website bezoeken. De tendens wijst echter uit dat ook bij Jelkill & Hyde er een verschuiving naar mobiel gaat plaatsvinden. De Jekill & Hyde website is compleet responsive. Alle informatie en functionaliteiten zijn zo vormgegeven en ontwikkeld dat de Jekill & Hyde beleving op mobiel net zo rijk is als de desktop variant.

Ervaren doet kopen

-

Niets bevordert de aankoop van een product meer dan een goede productpresentatie. Jekill & Hyde gaat nog een stap verder. Geen geklets… maar een échte ervaring. Wanneer je in de Mr. Hyde-modus rijdt, wordt de klep geopend en voel je niet alleen de toename van het vermogen; je hoort het ook. Als ontwikkelaar vinden ze het bij Jekill & Hyde nodig dat dit geluid niet 'luid en vervelend' is. Gespecialiseerde ingenieurs hebben voor elke motor een op maat gemaakt geluid gemaakt dat aan de ene kant de rijders de ultieme rijervaring biedt, maar aan de andere kant niet zorgt voor overlast voor anderen. Op de “Hoe het klinkt pagina” hoort de bezoeker hoe het uitlaatsysteem klinkt wanneer het op zijn of haar motor is gemonteerd. Per merk en motor familie is het kenmerken motorgeluid te ervaren. In alle standen van het systeem.

 

Maar het draait niet alleen om geluid. De vormgeving en esthetiek van het uitlaatsysteem is ook belangrijk. Het moet passen bij de typerende uitstraling van de verschillende motoren. In de configurator ervaart de bezoeker hoe zijn of haar eigen motor eruit ziet wanneer het uitlaatsysteem gemonteerd is. De bezoeker kan spelen met de verschillende opties en zo uitzoeken welke body, end-cap of bochtenset het beste bij zijn motor past. Met een concept offerte in de hand kan hij of zij vervolgens naar zijn of haar dealer om tot een aankoop over te gaan.

Ken jij de wensen en behoeften van jouw doelgroep(en)?

De Jongens helpen je bij het vinden van de juiste positionering van jouw merk.?