De Jongens van Boven

Nimagen Webshop

World class innovators in DNA technology

NimaGen is gespecialiseerd in life sciences toepassingen voor research & development en diagnostiek. NimaGen levert premium oplossingen voor laboratoria die onderzoek doen in de moleculaire biologie. De producten van NimaGen omvatten de hele workflow van toepassingen voor DNA-sequentiebepaling en fluorescerende fragmentanalyse.

Services

 

Concept & Research
Merkstrategie
Grafisch vormgeving
Webdesign & development
UI, UX Design
CMS ontwikkeling

 

 

De opdracht

 

NimaGen vroeg ons om een nieuwe website met geïntegreerde webshop te ontwerpen en ontwikkelen. Een online omgeving die naadloos aan moet sluiten op de NimaGen filosofie en kernwaarden, en die NimaGen positioneert als het alternatieve kostenefficiënte A-merk. Die vraag om een nieuwe online presentatie bestaat echter uit 101 deelvragen, want wat is het merkverhaal en hoe bepaal je de bijbehorende visuele identiteit? Een nieuwe online positionering vraagt namelijk in veel gevallen om een vernieuwde merkstrategie.

 

 

Deliverables  

 

Merkpositionering
Website
Custom webshop
Merkidentiteit

 

 

De oplossing

 

Een nieuwe website met geïntegreerde webshop met een uitstraling die hoogwaardige innovatieve technologie combineert met elegantie en verfijning. De heldere inhoudelijke structurering van de content maakt de website gebruiksvriendelijk, zelfs met uitermate ingewikkelde inhoudelijke teksten. Samen met de stakeholders zijn we op zoek gegaan naar een optimale shop flow en merkpresentatie die inspeelt op de uiteenlopende informatie en interactie behoeften van de verschillende doelgroepen die de website bezoeken.

“De belangrijkste informatiebehoefte van de doelgroepen bepaald de inhoudelijke structurering van de content, de flow en het design van een website”

Het bezoek aan de website van NimaGen vormt vaak het eerste moment waarop een nieuwe klant met het merk in contact komt. Deze eerste indruk is van onschatbare waarde. Tijdens de realisatie van de website hebben we met NimaGen nagedacht over twee oplossingsrichtingen voor het ontwerp van de webshop. Een die gemaakt is op basis van een standaard template, of een custom variant met een totaal eigen content structuur en design.

 

Een template website doet precies wat je ervan mag verwachten. De content (teksten, afbeeldingen en video’s) worden binnen een vast format gepresenteerd. Enkel het kleurgebruik zorgt voor het onderscheidend vermogen van de website. De structuur en de lay-out staan vast. De kans is groot dat er tal van andere bedrijven zijn die voor dezelfde template hebben gekozen. Dit zorgt ervoor dat de online presentatie van je merk generiek en niet onderscheidend is. 

 

Om deze reden kiezen wij altijd voor om een custom oplossing, zo ook voor NimaGen. We creëerde een contentstrategie waarin pagina voor pagina voor elke groep unieke content wordt gepresenteerd. De contentbehoefte van elke doelgroep staat hierbij centraal. Ook het design en de styling werd op de eisen, wensen en behoeften van de doelgroep aangepast, zodat NimaGen een unieke, waardevolle plek inneemt in het hoofd en hart van haar doelgroep. 

 

Daarbij was ons uitgangspunt steeds om diepere verbinding te creëren die ontstaat door het merk NimaGen te laden met positieve emotionele associaties. Hoe sterker deze associaties, hoe sterker immers de verbinding. Uit onderzoek blijkt dat 48% van de mensen het ontwerp van een website de belangrijkste factor vonden bij het bepalen van de geloofwaardigheid van een bedrijf.

“NimaGen, wetenschappelijk vakmanschap uit Nijmegen”

Nima betekent in het oud-Nederlands Nijmegen. En daar zijn ze trots op! Een uniek merk vraagt om een eigen herkenbare merkidentiteit en een passende visuele identiteit. Samen met de ontwerpers van A Creative Mind werd de Waalbrug in Nijmegen als basis genomen voor het vernieuwde logo. Een herkenbaar bouwwerk dat Nijmegen kenmerkt. 


Dit logo vormde de basis voor een nieuwe stijlvolle, exclusieve huisstijl. Luxe verpakkingen met een strakke cleane uitstraling. Eentje die past bij de producten en diensten die NimaGen levert. Geïnspireerd op DNA en laboratoria, maar met een vleugje Nijmeegse nuchterheid.

Heeft de online presentatie van jouw merk ook een facelift nodig?

Neem dan contact op met De Jongens. Zij gaan graag met jou op zoek naar hoe jij jouw unieke merkverhaal online kunt presenteren.