Pay
Checkout
Pay
Checkout
Werkgevers in Nederland hebben grote moeite om aan technisch geschoold personeel te komen. De arbeidsmarkt is krap: er zijn veel vacatures en weinig sollicitanten. Dit blijkt uit recente cijfers van het UWV.
Ook uitzendbureau Technodeal worstelt om geschikte gespecialiseerde Nederlandse arbeidskrachten te bereiken en te vinden die inzetbaar zijn in de bouwgerelateerde sector. Zij zochten daarom de samenwerking met De Jongens van Boven, om door middel van een nieuwe positionering, merk identiteit, website en (online) marketingstrategie hun positie in de markt te verbeteren en de werkzoekende doelgroep beter te bereiken, informeren en activeren.
DELIVERABLES - Concept | Information architecture | Webdesign & Webdevelopment | UI, UX Design | Mobile, Responsive Design | Positionering & Branding
Veel uitzendbureaus bieden oproepcontracten, zonder garantie op fulltime werk of een vast contract. Hoe doorbreek je dit negatieve karakter en zorg je ervoor dat de doelgroep(en) Technodeal gaan zien als het uitzendbureau dat jou wel centraal stelt?
De nieuwe positionering zet Technodeal neer als “Jouw uitzendbureau!” Technodeal investeert in jouw persoonlijke toekomst door je te helpen met het vinden van fulltime werk voor een lange periode mét uitzicht op een vast contract. Technodeal verzorgt daarbij niet alleen het contact tussen werknemer en werkgever, maar is ook on- en offline een kenniscentrum voor alles wat bij jouw nieuwe baan komt kijken. Denk bijvoorbeeld aan hulp bij het doen van de belastingaangifte, het leren van de Nederlandse taal of het regelen van huisvesting voor buitenlandse arbeidskrachten.
Elke dag wordt je geconfronteerd met duizenden reclameboodschappen. Een sterke merkpositionering onderscheidt jouw merk van dat van je concurrenten. In een enorm competitieve markt zoals de uitzendbranche is het erg belangrijk dat je een prominente plek claimt in het hoofd van je doelgroep(en). Deze plek zorgt ervoor dat je doelgroep je ziet als de logische keuze voor jouw product of dienst.
Een goede merkpositionering past bij jouw organisatie als een maat jasje, stuurt in alles wat je doet, vervult een behoefte van de klant, claimt een duidelijke plek in de markt en maakt jouw merk herkenbaar!
De Jongens hebben “het Merk Canvas” ontwikkeld. Een methodiek om een sterk merk te bouwen, gebaseerd op jouw unieke merkidentiteit. Door een uitgebreid onderzoek, waarin gezocht wordt naar de juiste focus voor jouw merk, maken we van jouw merk een totaalbeleving. Van product tot presentatie, van huisstijl tot merkstrategie, van website tot een strakke social media campagne, jouw merk valt op!
Technodeal heeft twee primaire doelgroepen; werknemers en werkgevers die beide op te splitsen zijn in verschillende subgroepen. Bijvoorbeeld werkzoekende Nederlandse en Poolse werknemers of werknemers die reeds via het uitzendbureau werken. Elke doelgroep heeft zijn eigen informatiebehoefte. 99 vragen die allemaal op een intuïtieve en gebruiksvriendelijke manier in zo min mogelijk muiskliks beantwoord moeten worden. Dit bepaald de contentstrategie van de website. De bezoeker moet het gevoel krijgen dat hij of zij écht geholpen wordt. Het merk wordt de enige juiste keuze.
De doelgroep bepaald niet alleen de contentstrategie van de website maar ook het design. Google gegevens geven aan dat de primaire doelgroep van Technodeal de website voornamelijk op een smartphone bekijkt. Dit bepaald voor een groot deel de responsive uiterlijke presentatie van de content. De mogelijkheid om eenvoudig via je mobiel te kunnen solliciteren is een musthave.
Samen met ambitieuze merken en mensen willen we graag user experiences ontwerpen en ontwikkelen die impact creëren voor jouw merk én jouw doelgroep. Ben jij de volgende?